Mede geprikkeld door de actualiteit rondom Edwin de Roy van Zuydewijn (zie ook hier) en de Anass zaak wil ik graag nog een keer specifiek aandacht besteden aan de rol van de media. Al eerder introduceerde ik de term ‘perceptiemanagement’ om uitleg te geven aan de wijze waarop de perceptie van de massa bespeeld wordt. Daarbij lijkt geen enkel middel te worden geschuwd.
Alex Jones bedacht ooit de term ‘Infowars’ en ook zijn website werd daar naar vernoemd. Er is namelijk duidelijk sprake van een informatie oorlogsvoering. De Main Stream Media lijken steeds meer slechts en alleen het belang van de staat te dienen. Elke vorm van ‘kritisch zijn’ lijkt volledig gecoördineerd en dus kun je over het algemeen stellen dat mensen die bijvoorbeeld bij Pauw & Witteman aan tafel zitten en kritisch zijn, uitgekozen zijn op hun profiel en dat iedereen goed weet wat zijn rol in het toneelstuk is.
Kijkt u bijvoorbeeld eens naar deze documentaire afkomstig uit Noord Korea en ontdek hoe u gedurende het kijken naar de documentaire zichzelf af begint te vragen of het beeld dat u heeft over Noord Korea als zijnde een ‘horror-staat’ niet volledig bepaald is door de jarenlange hersenspoeling van de Main Stream Media. Wij denken dat Noord Korea slecht en gevaarlijk is, omdat ons dat zo voorgeschoteld is en er steeds geroepen wordt dat Noord Korea mogelijk een kernmogendheid is die ons aan kan vallen. De mensen in Noord Korea leven onder onderdrukking en zijn arm en worden door de staat uitgemergeld. Maar klopt dat beeld wel? En wat voor verrassende openbarende waarheden zegt deze documentaire uit Noord Korea (die steeds weer door de Westerse staatscensuur van YouTube verwijderd wordt) over het Westen?
NLP
De media worden gebruikt om de perceptie van de waarheid te sturen. U moet geloven dat terrorisme reëel is waardoor u bereid bent vrijheden in te leveren. U moet geloven dat bezuinigingen de manier zijn om de economie uit het slop te trekken, waardoor u uw persoonlijke financiële wanhoop accepteert. U moet geloven dat het onveilig is op straat, waardoor u steeds meer inperking accepteert. U moet geloven dat er gevaarlijke jeugdbendes zijn, waardoor u ‘ogen en oren’ op straat accepteert en begripvol staat tegenover zwaarbewapende politie. De peilingen meten ondertussen hoe u dit alles als gesneden koek accepteert. Zoals een hypnotiseur u onder hypnose kan laten geloven dat de appel naar spijs smaakt, gebruiken de media Neuro Linguïstische Programmeringstechnieken (NLP) om u het beeld van de waarheid te doen geloven via combinaties van beeld, geluid, opbouw van artikelen, zinsconstructies, woordkeuzes e.d. De NLP technieken zorgen ervoor dat uw kritische denkprocessen uitgeschakeld worden door afleiding. Dat is ook de reden dat de kranten voor celebrity achtige zaken staan, maar er ook veel met statistische cijfers geschermd wordt. Het opnoemen van getallen is namelijk 1 van de NLP methoden om uw kritisch denken te passeren. Soms ziet u hele onlogische zinsconstructies zoals in dit voorbeeld.
Desinfo
In de infowar zien we verder een groeiend verschijnsel om er voor te zorgen dat mensen geneigd zijn het maar liever bij de Main Stream Media te houden. Hoewel het niet keihard aantoonbaar is, heeft het er alle schijn van dat de geheime diensten allerlei websites in het leven roepen die ogenschijnlijk particuliere initiatieven lijken. Zo worden er webblogs en Facebook pagina’s gelanceerd om de verspreiders van alternatief nieuws in een kwaad daglicht te stellen of om informatie te verspreiden die veel weg heeft van het type informatie dat alternatieve media verspreiden. Het effect hiervan is dat mensen denken “Waar rook is is vuur” of “Er staat zoveel onzin op dat internet, ik lees wel gewoon weer de krant“. Zo ondervind ik zelf al bijna een jaar tegenwerking door smaad en laster die over mij verspreid wordt. Ik zou geld verdienen over de rug van Anass Aouragh, een oplichter zijn, enzovoort. Geen enkel middel wordt geschuwd om dergelijke informatie te verspreiden. De gemiddelde lezer heeft geen tijd genoeg om de zaken echt uit te zoeken of te bestuderen en doet slechts aan koppensnellen. Hierdoor kan er bijvoorbeeld simpelweg op basis van leugens of halve- en verdraaide “waarheden” toch een perceptie van de waarheid blijven hangen bij mensen.
De Main Stream Media maken hier ook gebruik van. De perceptie van mensen wordt simpelweg gestuurd op basis van de kracht van de massa. Radio, televisie en kranten hebben nu eenmaal een groot bereik en als je met zijn allen dezelfde boodschap brengt, dan is de perceptie van het volk “Het is waar, want ze zeggen het allemaal“. De Main Stream Media zullen nooit over haar eigen psy-op medewerkers zeggen dat ze naast de pot pissen als ze dat niet goed uitkomt. Niet voor niets wordt de rol van de media genoemd in de Machiavelli prijs. Neemt u de moeite om u hiervan bewust te worden en blijf dagelijks alert.
De kans is groot dat ik de komende tijd enorme aanvallen in de vorm van smaad en laster ga ondervinden, omdat de aandacht omtrent de Anass zaak opleeft en mijn rol daarin nu eenmaal onlosmakelijk is geweest, omdat ik de autopsie rapport gelekt heb waaruit bleek dat het NFI alleen maar die zaken noemt die de zelfmoord onderschrijven en belangrijke overige zaken weglaat. Er is nog maar 1 oplossing: kill the messenger. En de beste methode is dan karaktermoord. Ik ben echter volledig overtuigd dat dit als een boemerang terug zal slaan op de krachten die zich inzetten om deze doofpot dicht te houden. Kom maar op!