Onderstaand filmpje laat een coca cola reclame zien die tijdens het WK in Brazilië op tv zichtbaar is. Het filmpje zou volgens de uploader een aanslag met een rode truck aankondigen op 16 juni 11:35 ’s avonds (pm). Er zitten wat opmerkelijke zaken in het filmpje die tot nadenken stemmen. Om te beginnen zien we rook als zijnde rook zoals die optrekt na het ontploffen van een bom. Dan volgt de melding ‘we kunnen niet worden gestopt‘ afgebeeld met een stopbord (zei Conchita Wurst dit ook niet? zie hier alinea 7). Het stopbord laat tevens de zwart/rood kleurcombinatie zien die ik al eerder besprak in verband met de Saturnus cult.
Als we moeten geloven dat dit filmpje een aanslag voorspelt, dan zou deze plaats moeten vinden op het Mercado Central, wat waarschijnlijk dit winkelcentrum is. Ook zou de datum van de aanslag worden getoond middels het getal 16, wat zou moeten verwijzen naar 16 juni. Verder zien we op 0:12 min. (de 12e seconde) dat een zeehond (seal) wordt vervangen door een pop met rode haren. De rode haren laten als het ware weg spattend bloed zien. De ‘seal’ zou kunnen duiden op een aanslag door de navy seals (inside job).
Stiekem zit er ook nog een beetje homopropaganda in het filmpje, omdat de dans van de jongen op 0:26 min. in een roze tangaslip wordt uitgevoerd en de twee vrienden naar zijn derrière kijken.
Let ook op de arm van de jongen in het filmpje op 1:29 min. Ook de arm laat het pyramidesymbool zien. Op 1.44 min. ziet u niet alleen het pentagram, maar tevens opnieuw de bekende kleurcombinatie die de Saturnus Cult als haar teken tentoonspreidt.
Mijn Portugees is niet zo goed, maar de jongen (die een pyramidesymbool met zijn arm maakt door de arm te knikken en in zijn haar te plukken) lijkt aan te geven dat hij zich niet zo lekker voelt. Als je de beweging van de hand van de arts bekijkt zou je dat kunnen opvatten alsof hij naar het hart grijpt. Het uitrukken van het hart is een ritueel wat binnen de Saturnus Cult als offerritueel gebruikelijk is. Dat klinkt luguber, maar het hart is niet voor niets op allerlei afbeeldingen binnen de Saturnus Cult weergegeven zoals op het plaatje van Conchita Wurst hier rechts (lees hier voor meer details).
Misschien hebben we inmiddels ook wel te maken met hele slimme marketeers die hopen dat de reclame wordt opgepikt door complotdenkers en daardoor breeduit geanalyseerd zal gaan worden op allerlei websites en fora. Dat is natuurlijk ook een manier om de aandacht op je merk te vestigen. Derren Brown heeft echter inmiddels wel aangetoond dat subliminale boodschappen in reclames wel degelijk werken. Zo laat hij dat zien in dit filmpje waar hij topmensen van een reclamebureau een opdracht laat uitvoeren en vrijwel exact hun uitwerking van de opdracht voorspelt. Dit kan hij omdat hij ze in de rit naar de studio subliminale boodschappen heeft getoond en Derren Brown het effect hiervan kent. U mag zelf bepalen hoe serieus u dit wilt nemen.
Ook de Nike reclame van de world cup 2014 (zie hier) zit vol symboliek. De oplettende lezer zal niet alleen een verbastering van ‘I am satan’ terug vinden in de regelmatige herhaling van de naam Zlatan en de bedrukking van het kaft van het boek (‘I Am Zlatan’ op 2:01 min.), maar tevens komt het zionistisch symbool van de Davidster in het filmpje steeds weer terug. Verder zien we pyramidesymboliek en steeds weer de herhaling van het getal 6. Subliminale ankering vanuit de NLP techniek van woordkeuzes en woordaccenten laat ik dan nog maar even buiten deze beschouwing. Derren Brown laat de werking van ‘conversational hypnoses’ (wat binnen de NLP wordt toegepast) goed zien in dit filmpje. In feite worden bewuste denkprocessen gepasseerd en worden beelden en woorden in uw onderbewuste geprogrammeerd.
Bron linkvermeldingen: am-pm.nl, cadeg.com, nlp-mentor.com