Extreme standpunten politieke partijen dienen het oplopende spanningsveld met Turkije

Filed in NIEUWS ANALYSES by on 6 september 2016 1 Comment

turks-ministerie-buitelandse-zakenDe uitspraken van Mark Rutte tijdens de goed geregisseerde, shot voor shot opgenomen, propaganda show van Zomergasten, hebben de Turkse regering boos gemaakt. Rutte zei zondagavond tijdens het programma op NPO 2 dat de Turkse Nederlanders die een NOS-verslaggever het werk onmogelijk zouden hebben gemaakt, op mogen lazeren. Iets in de trant van ‘Pleur op’ op z’n Hagenees. Dat de Turken boos reageren hoort natuurlijk bij het script; het script dat moet leiden tot de overname van Europa door Turkije. De Turken moeten zich teleurgesteld voelen door overheden van Europese landen om zo legitiem de druk op te kunnen voeren. Die teleurstelling van de Turken gaat dan over zaken als de erkenning van de Armeense genocide door Duitsland en het niet voldoende meewerken aan het bestrijden van het ‘FETO terreurnetwerk’ (zoals de Turken de aanhang van Fetullah Gülen betiteld hebben).

De uitspraak van Mark Rutte tijdens NPO’s Zomergasten heeft een reactie opgeleverd van het Turkse ministerie van buitenlandse zaken. Woordvoerder Tanju Bilgiç zei het volgende [citaat] “De woorden van Rutte met risico op misbruik passen niet bij een premier. Het ging om een persoonlijke gebeurtenis, een daad die we op geen enkele wijze goedkeuren, tussen een journalist en een enkeling. De desbetreffende woorden van Rutte kunnen worden misbruikt door er een algemene uiting van te maken tegen alle Turkse Nederlanders. We roepen de Nederlandse autoriteiten op om geen verkeerde en uitsluitende houdingen te nemen tegenover de Turken in Nederland. We verzoeken de autoriteiten om constructief te zijn tegen de leden van de Turkse gemeenschap die gebruik maken van hun democratische rechten binnen het kader van het rechtssysteem.” Diplomatieke woorden met eigenlijk maar 1 boodschap: jij leest ons niet de les, maar wij jou. En dat is de houding van Turkije naar eigenlijk alle landen in Europa. En ze kunnen het maken, want het hoort bij het script. Ongeveer hetzelfde script als iemand in de jaren ’30 in Duitsland had, toen hij gefinancierd werd door mensen als Prescott Bush (de opa van George Bush jr.). Ook Duitsland mocht toen economisch groeien en uit het slob getrokken worden door een leider die daardoor immens populair werd. Turkije is oppermachtig aan het worden en dat laat Turkije het tot op het bot verzwakte Europa voelen.

Als ik spreek over een script, komt dat misschien een beetje bizar over. Dat zou betekenen dat de leiders aan de top weten wat de planning is. En dat is dan ook het standpunt waar ik me op stel. Dat heb ik toegelicht in meerdere artikelen, waarvan dit artikel het meest recente is. Neemt u de moeite om op de linkjes te klikken en verder te lezen. Alles wijst erop dat het spanningsveld tussen Europese landen en Turkije bewust tot grote hoogten opgevoerd moet worden. Rechtse partijen als de PVV komen met extreme anti-islamitische partijprogramma’s op de proppen. Geert Wilders maakt er met de PVV wel een hele mooie show van. Hij wil een verbod op de koran, alle moskeeën dicht en alle islamitische scholen sluiten. Zie hier (nogmaals) het partijprogramma op een A4-tje. Dat dit sowieso een onuitvoerbaar voorstel is, doet er niet toe. Het is natuurlijk onderdeel van het script dat Erdogan en zijn aanhang boos moet maken. Alle acteurs, inclusief Wilders en Rutte, spelen hun rol in het grote script. Er zal ongetwijfeld een extreem rechtse aanhang zijn die het voorstel van Wilders steunt, maar het is niets meer dan slim acteerwerk om het spanningsveld te doen oplaaien en natuurlijk een show op te leveren die de Hollandse verkiezingsstrijd in een soort Jerry Springer show verandert. De verschillende partijen zullen elkaar weer eens lekker in de haren kunnen vliegen. Niet alleen zal het een positieve bijdrage leveren in het toenemen van het gewenste spanningsveld met Turkije, maar ook zal het spanningsveld tussen “autochtone Nederlanders” en moslim Nederlanders lekker toenemen. Ach, en die (zelf geschapen) terreurgroep met de naam van die vrouw van Osiris (Saturnus), namelijk ISIS, zal er ook wel weer een aanleiding in zien om her en der een aanslagje te plegen. Maar dat is dan ook onderdeel van datzelfde script.

Partij Denk liet vandaag zien dat zij dan misschien wel slechts twee zetels hebben, maar dat ze wel de boodschap vanuit Ankara overbrengen. Feitelijk werd minister Lilianne Ploumen vandaag ondervraagd over wat Nederland er aan doet om de Turkse overheid een lijst met FETO terroristen te verstrekken. Tunahan Kuzu voerde het woord en kreeg simpelweg geen antwoord op zijn vraag. Selçuk Öztürk zat achter in de zaal boos wegwuivende gebaren te maken, terwijl Sylvana Simons leek te kijken als een zuurpruim die eindelijk begint door te krijgen waarvoor ze zich geleend heeft. Minister Ploumen had natuurlijk ook kunnen zeggen: “Wij gaan geen lijst van FETO terroristen maken, want die terreurgroep bestaat volgens ons niet” of zoiets, maar de angst zit er inmiddels blijkbaar goed in bij de acteursvereniging Den Haag. Deze show van partij Denk in de tweede kamer is misschien wel een voorteken van wat ons te wachten staat: een Turkije dat de Europese landen zal gaan beschuldigen van het onderdak bieden aan ‘FETO terroristen’. Iets in de trant van ‘als jullie niet meewerken in onderzoek naar Gülenaanhangers, beschouwen we jullie als ondersteuners van Gülenisten‘. Wie niet voor ons is, is tegen ons! The stage is being set for a Turkish takeover of Europa. Dat voorspel ik al sinds mei 2016; ver voordat de coup van 15 juli in Turkije plaatsvond. Daarvan zei ik toen al meteen dat die deed denken aan de Reichstag brand in 1933 in Berlijn. Ook de jacht op de Gülen aanhang herkennen we uit die tijd. Hoe lang het nog zal duren voordat we onder het herstelde Ottomaanse rijk leven, durf ik niet te zeggen, maar in ieder geval voor 2023 als het aan Erdogan ligt.

Bron linkvermeldingen: turksemedia.nl, rtlnieuws.nlgeenstijl.nl

Tags: , , , , , , ,

About the Author ()

Comments (1)

Trackback URL | Comments RSS Feed

1. PasOpRokenVoorkomtHersenspoeling schreef:

Walgend heb ik stukje zomergasten bekeken.
    Opmerkelijk was het dat dat stukje waar de NOS ‘verslaggever’ zoals het genoemd wordt ”het werk onmogelijk werd gemaakt”.
    Normaal gesproken wordt een mislukte opname opnieuw opgenomen, desnoods op een andere plek waar geen schreeuwende demonstranten tussen de ‘verslaggever’ en de camera gaan staan, of gebruikt men gewoon een green screen.Waarom nu opeens geen green screen (of bluescreen whatever)
    We zien in ‘het nieuws’ enkel wat de perceptie managers willen wat we zien.
    Toen ik de uitspraak van Rutte zag dacht ik even een agent provocateur van de PVV te horen.
    ONGELOOFLIJK ! En het meest ongelooflijke is nog dat de gemiddelde kijkbuis zombie dit allemaal niet doorheeft. Het ligt er allemaal zo dik op. WALGELIJK !
    .