Er gaan geluiden op dat de Titanic nooit gezonken is, maar onderdeel heeft uitgemaakt van verzekeringsfraude. We kennen al de actie van Larry Silverstein die een terreurverzekering afsloot op de twin towers vlak voor de inside job op de world trade center gebouwen in New York. Wie enigszins serieus onderzoek gedaan heeft naar de aanslagen van 9/11 kan bijna niet anders dan concluderen dat dit een inside job is geweest. De reden die hiervoor aangedragen kan worden ligt simpelweg verscholen in de daarop volgende door George Bush gelanceerde ‘war on terror’, wat het begin inluidde van een aantal imperialistische oorlogen gevoerd door de VS in verschillende landen, met als laatste in de rij LibiĂ« en inmiddels SyriĂ«. Was er bij het zinken van de Titanic in april 1912 ook meer aan de hand dan u en ik al die tijd geloofden?
J.P. Morgan (in samenwerking met White Star Line) financierde in 1908 de bouw van enkele indrukwekkende luxueuze schepen. Deze schepen konden grote hoeveelheden mensen vervoeren over de Atlantische Oceaan, een reis die tot die tijd voornamelijk weggelegd was voor de rijken. Rond 1909 werd begonnen met de bouw van 3 schepen te Belfast (Ierland). Deze 3 schepen waren de Olympic, Titanic en Brittanic.
Het eerste schip, de Olympic, werd in september van 1911 in bedrijf genomen. Enkele weken na de eerste vaart, raakte de Olympic betrokken bij een botsing met de HMS Hawke, een schip van de British Royal Navy. De Olympic werd opgelapt, voordat het kon terugkeren naar Belfast, waar het echte reparatiewerk zou plaatsvinden. Na gedegen onderzoek werd geconstateerd dat de Olympic fout zat bij de aanvaring met de HMS Hawke, zodat het schuldig werd bevonden voor deze botsing. Als gevolg van het dure reparatiewerk en de verloren inkomsten werd de verzekeringspremie verhoogd tot 800.000 Engelse ponden. Omdat de Olympic echter schuldig werd bevonden aangaande de botsing, werd de verzekering niet uitbetaald. Dit was niet de enige grote tegenvaller voor J.P. Morgen en zijn White Star Line. Na onderzoek bleek ook nog eens dat de kiel van het schip verdraaid was, waardoor het niet meer te repareren was. De hele reparatie zou White Star Line financieel ten gronde kunnen richten.
In het boek ‘Titanic, the Ship that Never Sank?’, van Robin Gardiner wordt nu gesuggereerd dat de Olympic en de Titanic zouden zijn verwisseld, om zo de verzekeringsuitkering op te kunnen strijken. In zijn boek toont Gardiner documenten, beeldmateriaal van verklaringen, feiten en bewijzen om zijn verhaal te onderbouwen. In het boek wordt gesuggereerd dat het plan was bedacht een botsing met een ijsberg of andere catastrofaal ongeluk in scene te zetten. Gardiner stelt dat bijna twee maanden na de botsing tussen de HMS Hawke en de Olympic, de omgebouwde Titanic (zo omgebouwd zodat het op zusterschip Olympic leek) Belfast verliet om richting Southampton te koersen. Daar begon de op de Olympic gelijkende Titanic aan een succesvolle 25-jarige carriĂšre onder de naam Olympic. Het enige verschil in het exterieur van het schip, waren de kijkgaten op deck C. In de gehavende originele Olympic werden de beschadigde delen van de kiel niet vervangen, maar werden in plaats daarvan lange schotten geplaatst voor de stabiliteit. Toen het wrak van de gezonken Titanic in 1987 werd onderzocht onder leiding van Robert Ballard werden lange schotten aangetroffen op de plek van de kiel. Dit detail werd nergens op de originele tekeningen van de Titanic teruggevonden. Ook werd er nooit een bevredigende verklaring voor dit verschil met de originele tekeningen van de Titanic gegeven. Gardiner veronderstelt dus dat de Titanic die op de zeebodem werd gevonden eigenlijk de beschadigde en opgelapte Olympic was (waarin schotten geplaatst waren ter hoogte van de kiel) en dat de Olympic die 25 jaar lang in vaart zou zijn geweest eigenlijk van origine de Titanic was; omgebouwd tot een replica van de Olympic.
De kapitein van de Titanic, Edward Smith, was een ervaren kapitein met ruim 25 jaar ervaring op de Atlantische oceaan. Hij was goed op de hoogte van de locaties met ijsbergen. Volgens Gardiner zou Edward Smith de Titanic met volle kracht een ijsveld in gestuurd hebben in opdracht van J.P. Morgan. De misser was namelijk ongekend voor een man van dat kaliber van kapitein Edward Smith. Smith hield zich aan een oude traditie en verging met het schip. Maar zou Smith deze orders ook gevolgd hebben, als hij wist wat het daadwerkelijke plan was of leefde Smith in de veronderstelling dat hij na de (bewuste) aanvaring met de ijsberg gered zou worden?
Bijna iedereen weet wel dat er niet genoeg reddingsboten op de Titanic aanwezig waren om alle passagiers en bemanningsleden te kunnen redden. Sommige reddingsboten verlieten het schip, terwijl ze maar half gevuld waren. De kapitein gaf opdracht om witte lichtkogels af te vuren. Gebruikelijk is echter om in noodsituaties rode lichtkogels af te schieten. Dat is een internationale afspraak. Hierdoor dachten schepen in de buurt van de Titanic mogelijk dat er een feestje met vuurwerk gaande was en had niemand de indruk dat er sprake was van een noodsignaal vanaf de Titanic. Ook dit is een opmerkelijke actie van de ervaren kapitein.
Robin Gardiner merkt op: “Hoe dieper ik in het verhaal dook, hoe meer vreemde dingen ik tegenkwam. Vreemde dingen die op zichzelf genomen niet bijzonder leken te zijn. Als ze echter in het grote plaatje werden geplaatst, vervaagde het beeld van de heroĂŻsche legende. Officiers die later als helden werden ontvangen, bleken alles behalve helden. In een specifiek geval werd bijvoorbeeld een klein kind onder schot gehouden en gesommeerd de reddingsboot te verlaten. Zijn plaats werd toen ingenomen door de officier zelf. Beschrijvingen van de botsing met de ijsberg en de schade die de Titanic leed, spreken elkaar tegen. De aanvaring en beschadiging van het schip werd door de meeste mensen aan boord ook nauwelijks opgemerkt. Dat is opmerkelijk te noemen gezien de structurele schade van 1,6 meter aan de buitenkant en de impact die daarmee gemoeid zou moeten gaan. Toen kwam het bewijs naar boven dat het schip niet op 480 meter ijs in zicht had, maar op 17 kilometer. Toen begon ik mij af te vragen of het zinken van de Titanic ĂŒberhaupt een ongeluk was.â
De belangrijkste vraag is dus of de Titanic wel of niet in aanvaring gekomen is met een ijsberg. Er zijn slechts vier getuigenverklaringen die dit verhaal onderschrijven. De vijfde getuige zou officier Murdoch zijn, maar deze overleefde de ramp niet. De Titanic was daarnaast vermoedelijk niet het enige schip rond die locatie op de zee. Zo zijn er fotoâs bekend waarop reddingsboten afkomstig van een ander schip te zien zijn.
Zowel Amerika als Groot BrittanniĂ«Â stelden onderzoeken in die meer weg hadden van een poging om de zaak wit te wassen. Veel bewijs werd genegeerd en verklaringen van ooggetuigen werden verdraaid, om het binnen de officiĂ«le verklaring te doen passen. Het Britse onderzoek riep 102 getuigen op. Slechts 2 daarvan waren feitelijk passagiers; de rest bemanningsleden. De getuigen mochten zelf niet hun verhaal doen, maar mochten slechts antwoord geven met ja of nee op ‘gesloten vragen’. Het verhaal heeft alle kenmerken van een doofpot-onderzoek.
Het bestuderen van de ramp met de Titanic en een mogelijke verzekeringsfraude gaat nog verder als je je gaat verdiepen in de vraag hoe het kan dat 7 bekende personen op het laatste moment besloten de reis met de Titanic te annuleren. Andere bekende namen zouden juist weer omgekomen zijn bij de ramp, waaronder Captains of industry John Jacob Astor IV en Benjamin Guggenheim. Onderstaande presentatie geeft een kijkje in de ins en outs van dit grote complot. Daarin worden ook de politieke belangen van het verhaal toegelicht. Het is interessant om dit verhaal te bestuderen en te plaatsen in het daglicht van recentere gebeurtenissen als die van 9/11 of de MH17 ramp en de vermissing van vlucht MH370.
Bron linkvermeldingen: henrymakow.com, smithsonianmag.com
Â
12 Comments
kijk ook eens deze docu:
Hou de opties open Martin , heb een aantal jaren geleden ook gelezen dat de kapitein een jesuit was met de opdracht niemand thuis te laten komen i.v.m. passagiers welke zeer invloedrijk waren en mogelijk tegen het uitroepen van het Federal Reserve gebeuren waren en richting die plannen mogelijk in de weg zaten. Niet veel langer na het zinken ongeveer 1 jaar daarna is de FRB uitgeroepen tijdens het rijzen van de volle maan. http://blogs.britannica.com/2012/04/titanic-ben-bernanke-joe-stalin-connect-dots/
@Treowd, je zit op het goede spoor. Het begon met de AldrichâVreeland Act in 1907 nav het zgn Knickerbocker crisis. Een gestuurde crisis door sluwe bankiers, zoals JP Morgan:
“The panic might have deepened if not for the intervention of financier J. P. Morgan, who pledged large sums of his own money, and convinced other New York bankers to do the same, to shore up the banking system. At the time, the United States did not have a central bank to inject liquidity back into the market.”
Deze AldrichâVreeland Act plaveide de weg voor de ‘Federal Reserve Act.’ Maar niet voordat de (jezuieten) bankiers en politici in het geheim samen kwamen om de ‘monopoly’ plannen te bespreken op JEKYLL ISLAND! Men wist welke machtige spelers tegen dit plan waren. Het waren voornamelijk de families Astor, Guggenheim en Strauss.
http://www.jekyllislandhistory.com/federalreserve.shtml.
Het was dus zaak om hun opponnenten/concurrenten uit de weg te ruimen, het liefst gelijktijdig en op een ‘schone’ manier. Net zoals 9-11 meerdere agenda’s kende zoals het verwoesten van de adm. van de Office of Naval Intelligence (inzake de verdwenen triljarden dollars). Het laten verdwijnen van bewijs tegen beurs manipulatie en het handelen met voorkennis. Nog los van het feit om een precedent te scheppen onder het electoraat om een valse oorlog te beginnen, controle over de regio en de aanbestedingen (voor wederopbouw) te gunnen aan bedrijven zoals Halliburton (Cheney) en Carlyle Group (Bin Laden en Bush fam.) Een win win situatie in optima forma.
https://www.cs.cornell.edu/gries/howbushoperates/haliburton.html
Terugkomend op de Titanic ramp, los van de verzekeringsgelden, zorgde deze (occulte) ramp er voor dat FED act in 1913 zonder weerstand getekend kon worden. En Ă©Ă©n van de merkwaardigste feiten is inderdaad dat kapitein Edward Smith een jezuĂŻeten opleiding heeft genoten, maar het meest bizarre is dat de laatste foto’s van de Titanic en haar passagiers zijn genomen door niemand anders dan een Ierse jezuiĂ«t genaamd Rev. Francis Mary Hegarty Browne.
“During his voyage on the Titanic, Browne was befriended by an American millionaire couple who were seated at his table in the liner’s first-class dining saloon. They offered to pay his way to New York and back in return for Browne spending the voyage to New York in their company. Browne telegraphed his superior requesting permission, but the reply was an unambiguous “GET OFF THAT SHIP â PROVINCIAL”
https://en.wikipedia.org/wiki/Francis_Browne
Hoezo conspiracy? The truth is out there!
http://www.jesuit.org/blog/index.php/2012/04/the-unseen-titanic-photos-from-jesuit-reveal-life-aboard-doomed-ship/
Reactie van een lezer, zegt alles:
D Cunningham:
May 24, 2012 at 10:40 am
This story (and photos) are just an example of how Jesuits have always been involved in world events.
Thanks voor de verdere aanvuling đ , oke dus verzekeringsgeld was dus ook onderdeel van die samenzwering het is en+en.
âLike many business men of genius he learned that free competition was wasteful, monopoly efficient.â
â Mario Puzo, The Godfather
Volgende in deze reactie gelinkte youtube video is onderdeel van een serie welke ik al eerder aangehaald heb waarin zeer interessante info naar voren komt en welke in verbinding met hier bovenstaande reactie staat nl. het officieel erkennen/toewijden van de US Federal Reserve door Roosenvelt op 20 Oktober 1937 aan Amerika (black magick) in de nacht van de volle maan. Waarom precies die nacht, dat legt die video verder uit, de hele serie is een aanrader voor hen welke zich verder in het occulte wensen te verdiepen.
Dark Knight Rises No Conspiracy Just Truthiracy
@Treowd
Juist, dat is ook een aannemelijker verhaal daar de Titanic story ook zeer bewust door media billboards Hollywood en you name it gepushed wordt
Inderdaad Camera , mogelijk strooit men ook op allerlei manieren desinfo in het rond nu zelfs nog om de zaak onder te sneeuwen. Als je de hele zaak in verbinding met de Federal Reserve gaat bekijken dan waren de belangen ook veel groter om tot zo’n daad te komen het lijkt me geen toevalligheid te zijn dat de kapitein een jesuit was. http://www.pacinst.com/terrorists/chapter5/titanic.html
The Titanic was Sunk Deliberately to Create the Federal Reserve
The sinking of the Titanic has always been an event surrounded by a great deal of mystery. The cause of the demise of the âunsinkableâ vessel has been questioned and analyzed for nearly 100 years. Many have concluded that the Titanic tragedy was caused by sinister events and that the sinking of the famous vessel was well planned, well executed, and orchestrated.
The âprivatizationâ of the U.S. Federal Reserve was ushered into being by a group of Illuminati âbankstersâ with a plan to create a New World Order. Operating outside of the constraints of the U.S. government, the âprivatizedâ Federal Reserve controls the US governmentâs central banking system.
http://www.metatech.org/wp/conspiracy/sinking-the-titanic-create-federal-reserve-bank/
De cabal heeft ook een duidelijke voorkeur voor een bepaalde acteur om het publiek subliminaal te programmeren nl. Leonardo di Caprio:
2013 The Wolf of Wall Street (Regie: Martin Scorsese )
2013 The Great Gatsby (Regie: Baz Luhrmann) Wall Street pre krach ’29
2006 Blood Diamond (Regie: Edward Zwick)
2002 Catch Me If You Can (kuch) (Regie: Bilderberger Spielberg)
2002 Gangs of New York (veelzeggende titel), hij speelt Amsterdam (uitvinders fractioneel modern bankieren) Vallon en zijn tegenspeler Daniel Day-Lewis (There will be blood = Edwin Laurentine Drake / Rockefeller) Regie: Scorsese
1997 Titanic (Regie: Cameron)