Hoe sociale programmering en beïnvloeding werkt: de test, bent u gevoelig?

Filed in NIEUWS ANALYSES by on 18 november 2020 0 Comments

Als u social media gebruikt, zij het vaak de luchtige grappige filmpjes die de dag een beetje breken, die totaal niet van invloed lijken op ons leven. Als u film, tv of YouTube filmpjes bekijkt bent u er waarschijnlijk ook van overtuigd dat u slechts en alleen iets kijkt en uw kritische denkvermogen uitstekend werkt en u prima kunt filteren. Het moet soms ook gewoon luchtig blijven.

Toch wil ik u graag laten zien hoe makkelijk we voor subliminale programmering vallen en hoe juist beeld en geluid het ideale media zijn voor deze beïnvloeding.

Herinnert u zich dit filmpje op Facebook nog? Het filmpje duikt al sinds ongeveer een jaar steeds weer op op social media en ogenschijnlijk is het gewoon erg grappig (kijk en lees daarna verder). Wedden dat het blijft hangen?

Social media platforms en Big Data hebben van ieder individu een psychologisch profiel. Dat gebeurt via bijvoorbeeld kwantum computers als die van D-Wave in datacentres als in het (door Donald Trump geopende) Palantir, maar ook bij de big tech bedrijven als Google, Facebook en Twitter. Psychologische profilering betekent dat je ook kunt sturen. Je weet waar mensen gevoelig voor zijn en je weet hoe het pallet aan programmeringstechnieken functioneert. Een onderdeel daarvan is subliminale programmering.

De man in het filmpje hierboven is daarvan een goed voorbeeld. Herhaalt u het nog even? “B B B I chose B!” en dat is wat de kijker opslaat. “B B B I chose B“. En een jaar later moet uzelf voor B B B kiezen: Build Back Better. Dat is wat alle regeringsleiders momenteel zeggen. Build Back Better, B B B datgene wat ze willen doen met de Great Reset aangestuurd vanuit het World Economic Forum volgens de agenda van voorzitter Klaus Schwab. Als u de toelichting leest is dat een hele enge totalitaire agenda (zie deze toelichting), maar uw mindset is al in de acceptatiemodus geprogrammeerd.

We hebben het hier over hele bekende eenvoudig toepasbare technieken. Een goed voorbeeld hiervan wordt getoond door Derren Brown (de Engelse Victor Mids), die laat zien hoe hij binnen een paar minuten iemands gedachten over zijn ideale verjaardagscadeau verandert. De filmmaker Simon Pegg wordt binnen enkele minuten van een leren jas richting een BMX fiets gepraat, daarbij compleet vergetend dat hij eigenlijk die leren jas wilde. Derren Brown gebruikt hiervoor woorden die klinken als ‘bike’, B, M en X, die hij vervolgens met aanraking vastlegt.

Het is niet zo moeilijk om mensen via tv, film of YouTube subliminaal te programmeren. Het is een oude techniek waarbij niet alleen de frequentie van de film gebruikt wordt, waardoor je tussen de beelden plaatjes kunt stoppen die zo snel voorbij flitsen dat je ze zichtbaar niet waarneemt, maar wel in je onderbewustzijn opgenomen worden. Dat is slechts één van de technieken uit het totale scala.

Tegenwoordig worden deze technieken vooral in tv shows getoond om de indruk te wekken dat alleen goochelaars ze gebruiken, maar er zijn legio uitgebreide analyses van zowel politici als tv-presentatoren te geven, die dezelfde trukendoos toepassen. Kijkt u bijvoorbeeld eens naar deze uitleg over Sean Hannety.

Onbewuste beïnvloeding is feitelijk waar alle politici en tv-presentatoren aan doen. Dat is hun hoofdtaak. Daarvoor hebben ze hordes psychologen en sociologen in dienst.

Een goed voorbeeld is de stijl waarop u toegesproken wordt in de persconferenties van Mark Rutte en Hugo de Jonge. Het is een bekende propaganda techniek om mensen toe te spreken als slecht-luisterende minderjarigen die je opdrachten moet geven. Daarom staat er een doventolk prominent in het midden van de persconferentie; wat de indruk wekt dat heel Nederland slechthorend is en dus met duidelijke gebaren geïnstrueerd moet worden. Het is de techniek van het ankeren (die Derren Brown toepast) gecombineerd met het ‘jij bent klein en ik ben groot en jij moet luisteren’ effect.

Kijkt u eens hoe Joe Biden NLP programmering toepast via woorden als “single solitary thing”, die de verankering voor een één-partij (single solitary) moeten leggen in het onderbewuste van de toehoorder (ankering: ‘twee vuisten ballend’ en “think of it”):

Waarom die agenda van een single solitairy thing, of te wel de 1 Partij superstaat, eraan zit te komen en waarom politici en media u alvast in die richting programmeren, licht ik onder meer toe in dit artikel.

Herkende u ‘the blue wall’ op de foto bij dit artikel? Het vergt een getraind oog om door alle perceptie beïnvloeding heen te kunnen prikken en vrijwel niemand ontkomt eraan.

Daarom is het extra belangrijk om alert te zijn en nu te handelen, want het palet aan technieken om de massa te bespelen is zeer uitgebreid. Dat gaat van deepfake filmpjes, nepnieuws producties (zoals hier bewezen met Dennis Schouten van PowNed) tot beïnvloeding van de discussie via een soclial media leger verscholen achter deepfake-profielen. Zelfs in het dagelijks leven kunt u omringd zijn door Inoffizieler Mitarbeiter die de groepsmening in discussie helpen sturen op feestjes en partijen. Boeken, radio, tv, film, muziek en social media zijn een machtig wapen. Het is groot!

Wilt u weten of u gevoelig bent voor dit soort zaken? Doe dan de test die u vindt in dit prachtige boek en laat mij het resultaat weten. Ik heb ‘m zelf ook gedaan en het was erg verrassend kan ik u zeggen.

88 Shares

Tags: , , , , , ,

About the Author ()

Leave a Reply

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten