Microsoft Hololens 2 een voorproefje van wat er mogelijk wordt met de internet-breinconnectie

Filed in DE SIMULATIE, NIEUWS ANALYSES by on 4 maart 2019 1 Comment

bron: yahoo.com

De Microsoft Hololens 2 is een prachtige innovatieve vooruitgang op het gebied van Augmented Reality. Augmented reality is een digitale laag over de echte wereld. Vandaar dat de bril van Microsoft van doorzichtig materiaal is in tegenstelling tot de virtual reality brillen die we van games kennen. Augmented reality heeft de toekomst en dat weten ook bedrijven als Google, dat honderden miljoenen pompte in het bedrijf Magic Leap; een bedrijf dat commercieel nog weinig tot niets neergezet heeft, maar ondertussen wel bezig is de gehele wereld digitaal te mappen.

In onderstaand filmpje wordt nog gesproken over ‘the mixed reality home’ als de plek waar je de Hololens het meest gebruikt. Dat betekent dat de software jouw huis of werkplek in kaart brengt (mappen) om zo objecten te kunnen plaatsen die je dan van meerdere kanten kunt bekijken en verplaatsen. Microsoft werkt hierin met een soort ‘cloud anker’ punten, zodat meerdere gebruikers een geprojecteerd object kunnen bekijken. U moet zich voorstellen dat dit straks op wereldschaal mogelijk wordt met de inspanningen van Magic Leap (Google), Microsoft en vele anderen. Daarvoor heb je dan wel voldoende bandbreedte nodig en dat gaat natuurlijk ingevuld worden door de 5G netwerken.

De reden om bij herhaling serieus naar dit onderwerp te kijken, is omdat ik u graag wil laten zien dat de wereld waarin we leven steeds meer gaat samensmelten met een simulatieve realiteit. Het wordt allemaal nog interessanter als de grote technologie bedrijven de projectie van beelden niet meer via die ouderwetse poorten genaamd ‘ogen’, ‘oren’, ‘neus’, ‘tong’ en onze tast hoeven te realiseren. Die zintuigen leveren immers eigenlijk een vertraging op in de informatie die we zouden kunnen absorberen. Een gesproken woord moet door de oren opgevangen worden en beeld moet door de ogen waargenomen worden. Dit wordt dan in de hersenen omgezet naar een elektro-chemisch signaal en door de hersenen omgezet in beeld en geluid. Datzelfde geldt voor alle andere zintuiglijke waarneming. Wil je dus een heel boek lezen, dan moet je dat woord voor woord, bladzijde voor bladzijde doen. Het downloaden van een stuk kennis uit een studieboek, gaat echter een stuk sneller als je die zintuigen er tussenuit kunt halen. We kennen dit principe nog het beste uit de filmtrilogie The Matrix, waarin Neo in no time Kung Fu leert of even een helikopter vliegprogramma gedownload krijgt.

Ja, dat is natuurlijk allemaal SciFi en niet realistisch, zult u wellicht denken, maar wetenschappers denken daar toch echt anders over. Dergelijke technologie zit er echt aan te komen. Niet voor niets startte Elon Musk een bedrijf genaamd Neuralink. Als de Augmented reality (zoals die van de Hololens) realistischer wordt en de wereld door Magic Leap volledig digitaal gemapped is, dan kun je dus een digitale laag over de gehele wereld leggen en ervoor zorgen dat iedereen hetzelfde kan waarnemen (vanuit zijn of haar invalshoek). Kun je dan ook nog eens alle zintuiglijke waarneming in het brein prikkelen, dan zou je een kudde levensecht lijkende dinosaurussen door Amsterdam kunnen laten lopen en mensen het zweet en de slijmlucht doen ruiken. Je kunt zelfs het gevoel van een trillende grond simuleren, door simpelweg het brein te prikkelen. De virtuele wereld is dan feitelijk nauwelijks meer van echt te onderscheiden en Jurassic Park wordt dan een geheel nieuwe beleving.

Waarom is dit alles zo interessant? Welnu, omdat de techniek die Microsoft en Google gebruiken om ankerpunten in de digitale ruimte te leggen, veel (zo niet alles) wegheeft van datgene wat in de kwantumfysica ‘kwantumverstrengeling’ heet (zie hier). Ik daag u uit om u eens serieus te verdiepen in de simulatietheorie. Gesteld namelijk dat we al in een multi-player simulatie leven, waarin de ziel de speler is en de wereld om ons heen zich materialiseert als gevolg van waarneming door de ziel (lees: zielen in een multi-player game), dan is het principe van cloud verankering, zoals Google en Microsoft dit toepassen, een vereiste om iedereen hetzelfde te kunnen laten waarnemen. Het beeld wordt echter alleen waargenomen als personen zich daadwerkelijk naar een bepaalde locatie bewegen. Als u de Microsoft Hololens bijvoorbeeld op zou zetten, hoeft de computer het beeld achter u niet op te bouwen. Dat beeld komt alleen uit ‘superpositie’ als u uw hoofd omdraait. Als spelers zich in de Magic Leap digitale wereld in Amsterdam bevinden, hoeft de centrale computer voor hen alleen dat beeld op te bouwen. De ‘cloud ankers’ zorgen er dan voor dat iedereen een object op hetzelfde moment op dezelfde plek, vanuit zijn of haar invalshoek waarneemt.

De wereld van de Augmented reality zoals de grote tech bedrijven die nu opleveren, toont dus aan dat de gebruikte technieken volledig dezelfde principes gebruiken als de principes uit de kwantumfysica. Het begrip ‘superpositie’ en – wat men noemt – het uit superpositie komen van de informatie als gevolg van waarneming, is dus hetzelfde als het ‘uit de centrale server komen’ van het beeld op je scherm of Hololens bij een online multi-player simulatie. Kwantumverstrengeling zorgt ervoor dat iedere waarnemer hetzelfde waarneemt en regelt dus het principe van cloud verankering. Voorts zorgt de eerste waarneming ervoor dat informatie zich materialiseert (het double slits experiment). Is dat niet een fantastische ontdekking?

Als we meer en meer gaan begrijpen dat we in een simulatie leven, kunnen we ook meer en meer gaan onderkennen wie we daadwerkelijk zijn. We gaan ook meer begrip krijgen van het principe ‘dimensies’ (lees hier) en uiteindelijk komen we er dan zelfs achter dat deze realiteit (of liever gezegd ‘simulatie’) op een bepaalde manier geprogrammeerd is. We kunnen er dan zelfs achter komen dat er sprake is van een script. In dit artikel heb ik dit uitvoerig toegelicht en tevens toegelicht waarom de ‘vrije wil’ in een simulatie gerespecteerd moet worden (anders zou het geen simulatie zijn, maar een deterministische uitkomst hebben). Ik raad u aan om er eens grondig studie van te maken. De belangrijkste ontdekking die u zult doen is mijns inziens dan de volgende:

U gaat ontdekken dat u niet uw lichaams-avatar bent, maar waarnemende ziel in een multi-player simulatie, waarin de gematerialiseerde wereld zich slechts en alleen kan vormen door de waarneming van de ziel. U kunt het script ondermijnen en de uitkomst beïnvloeden door op zielniveau te opereren en het spel niet langer volgens het script te spelen, maar uw vrije wil te volgen. U bent dus niet uw lichaam of geest, u bent de waarnemende (meespelende) ziel.

Bron linkvermeldingen: futurism.com

54 Shares

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,

About the Author ()

Leave a Reply

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten