Pedofiel Jeffrey Epstein’s neurowetenschappelijke onderzoeken zitten vuistdiep verwerkt in ‘s wereld belangrijkste AI netwerk

Filed in NIEUWS ANALYSES by on 26 juli 2019 5 Comments

bron: steemitimages.com

Het is mind blowing als u leest wat mij zojuist onder ogen kwam in dit artikel op Steemit.com. Terwijl alle aandacht in de wereld gefocust wordt op Epstein’s connecties in de politiek en velen de (vermoedelijk valse) hoop hebben dat er nu eindelijk koppen gaan rollen, lijkt niemand te zien welke belangrijke rol Epstein in de ontwikkelingen op het gebied van AI heeft.

Nou zult u wellicht denken: “Ach, AI (kunstmatige intelligentie) dat zal mijn tijd wel duren en dat wordt allemaal veel te belangrijk gemaakt“. Dan heeft u niet door dat bijvoorbeeld de jeugd van nu met honderden miljoenen tegelijk online games speelt die vol met Epstein’s AI zitten. Die gaming industrie heeft inmiddels qua omzetten en budgetten de filmindustrie dik overtroffen. Dat is dus een invloedrijke tak van sport. Daarnaast is er een robot ontwikkeld die straks mogelijk honderden miljoenen slaapkamers van kinderen zal bevolken. Veel erger nog: Epsitein investeerde zijn miljarden in neurowetenschap en de daarin opgedane kennis wordt gebruikt in het AI netwerk dat wereldwijd gebruikt wordt om andere AI systemen te helpen ontwikkelen.

Het is eigenlijk allemaal te veel om op te noemen en daarom is het raadzaam het Steemit artikel even goed te lezen. Samengevat komt het erop neer dat met de kunstmatige intelligentie die nu in ontwikkeling is, geprobeerd wordt menselijke en emotionele eigenschappen te simuleren. Epstein is investeerder achter Ben Goertzel‘s (de man van robot Sophia) bedrijf OpenCog. Dit bedrijf, gevestigd in Hong Kong, lanceerde de Hanson Robokid ‘Little Sophia’: een peuterachtige robot (zie onderstaand filmpje). De uitdaging achter deze robot was om de basisintelligentie van virtuele avatars (ontwikkeld in de gaming industrie) over te zetten naar een robotstructuur. De robot moest als het ware emotioneel intelligent worden gemaakt. Het moest de buitenwereld kunnen interpreteren. De virtuele karakters van OpenCog bezaten die capaciteit al.

Elk personage in een game gebaseerd op OpenCog heeft een database genaamd de ‘AtomSpace’, waar duizenden ‘atomen’ bestaan ​​als een soort kennisconcepten (AI kennisobject-scripts) die acties en gevoelens (woede, angst, geluk) vertegenwoordigen. Telkens wanneer een personage objecten of concepten in zijn omgeving tegenkomt, wordt een nieuw atoom gemaakt in de AtomSpace van dat personage. Koppelingen worden ook vastgelegd als een personage van het ene concept naar het andere gaat. Bij herhaling worden associatieve links sterker, beïnvloeden ze de padkeuzes van een personage en bouwen ze associatief geheugen op. Deze associatieve koppelingen kunnen na verloop van tijd ook komen te vervallen als ze niet door algoritmen worden gebruikt. De virtuele avatars in de gameindustrie gebaseerd op OpenCog bezitten die kunstmatige intelligentie dus al. We noemen dit ook wel General Artificial Intelligence (GAI). Ook Little Sophia maakt dus gebruik van OpenCog GAI.

Deze GAI kijkt naar overeenkomsten tussen de ‘atomen’ in de ‘AtomSpace’. Verschillende algoritmen kunnen gelijktijdig draaien, waarbij associatieve links en associatieve netwerken worden geactiveerd bij overeenkomsten. De theorie achter deze ‘cognitieve synergie’ is dat mensen gelijktijdig meerdere denkprocessen hebben, waarbij de ene prioriteit krijgt boven de andere om te kunnen functioneren. “De uitdaging in dit alles,” merkte Jeffrey Epstein op, “is het creëren van een robotachtig zenuwstelsel dat concepten in zijn omgeving kan waarnemen. OpenCog is goed op weg om een ​​digitaal zenuw- en waarnemingssysteem te ontwikkelen, dat zich momenteel concentreert op basistaal, geluid, aanraakherkenning en pixelbeeldvormende sensoren op basis van DeSTIN Machine Vision“. Epstein is dus de grondlegger van een neural network met emotionele en menselijke interpretatie eigenschappen.

Je kunt dus de vraag stellen: Zijn de huiskamers van honderden miljoenen kinderen straks gevuld met AI robots die de pedofiele karaktereigenschappen van haar grootste investeerder in hun AGI hebben ingebouwd? En wie kijken er allemaal mee via deze aan the cloud gekoppelde ogen van deze Little Sophia? En hoe zit dat eigenlijk met de beïnvloeding van die game-industrie op die vele miljoenen jongeren die nu al verslaafd zijn aan games?

Als u het allemaal even goed tot u door hebt laten dringen en mijn artikelen van de afgelopen twee weken heeft gelezen, komt u er misschien zelfs zo langzamerhand achter dat we al omringd zijn door vele zielloze bio-avatars. U zou dan wellicht op de volgende vraag kunnen komen: Zijn de ontwikkelingen op het gebied van AI misschien een kopie van de situatie waarin we al zitten? Die laatste vraag gaat sommigen wellicht boven de pet, maar het is de moeite van het overdenken waard. Het is dan ook raadzaam om de artikelen onder die laatste twee linkjes eens goed tot u te nemen. Tegelijk is het noodzakelijk om te bedenken dat het tijd wordt om aan de noodrem te trekken. Hoe dat te doen leg ik uit in dat laatste artikel.

Bron linkvermeldingen: steemit.com

93 Shares

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

About the Author ()

Comments (5)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. guppy schreef:

    Dit is de ultieme manier om kinderen op te voeden via het nieuwe www. Eerst jaren het internet vervuilen zodat nu iedereen schreeuwt om een filter voor de nieuwe generatie. Het is echt belangrijker dan ooit dat wij de volgende generatie vertellen wat wij de afgelopen jaren geleerd hebben. Wel handig een robot die helpt met huiswerk, kunnen wij mooi op facebook.

  2. Analyze schreef:

    Dit artikel is gebaseerd op het werk van Quinn Michaels en zijn onderzoek.

  3. guppy schreef:

    De proefballonnetjes worden opgelaten, we weten allemaal wat ze in petto hebben.

    https://nos.nl/artikel/2295396-pedo-flyers-bij-pride-in-beslag-genomen-na-boze-reacties.html

  4. Martin Vrijland schreef:

    Het is blijkbaar erg belangrijk dat kinderen deze robot kopen. Het verhaal daarbij is dat als kinderen AI code leren schrijven met Little Sophia, dat er dan meer wetenschappers bijkomen. Mijnsinziems gaat het voor om de big data die de kinderen aanleveren via deze slaapkamerspion.

    https://youtu.be/AlUfhdnuHgg

  5. Waarom wil je dit weten? schreef:

    WTF?

    https://youtu.be/FcZGW2oeYF8?t=388

    Iets geeft mij een vreemd gevoel bij de interviews met Sophia. Er wordt door de ontwikkelaar vaak vermeld dat de AI van Sophia nog niet tot veel in staat is. Zonder zelf veel kennis hier over te hebben, vind ik het toch moeilijk voor te stellen.

    Als AI in 20 uur zichzelf kan leren om een spel Poker met 6 biologische mensen te verslaan, dan zal Sophia met reeds een paar jaar toegang tot het Saudische mega data center Palantir toch vast meer in haar mars hebben dan een potje poker…

    Ik ga maar weer aan m’n motor sleutelen, met een carburateur, dus geen computer nodig 🙂

Leave a Reply

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten